12/8/2019 13:05

Για να αποφύγετε τις κράμπες, θα πρέπει να καταναλώνετε τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο και μαγνήσιο. Μπορείτε επίσης να κάνετε αφεψήματα που σταματούν τους δυσάρεστους σπασμούς.

Τι μπορείτε να κάνετε για τις μυϊκές κράμπες; Περπατάτε για ώρα και ξαφνικά ένα τράβηγμα από το πουθενά σας σταματάει ή σε άλλη περίπτωση ξυπνάτε απότομα με ένα διαπεραστικό πόνο στο πόδι σας. Οι κράμπες είναι ακούσιες συσπάσεις των μυών που μπορούν να προκληθούν από μια σειρά παραγόντων.

Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν θεραπείες και τεχνικές που μπορούν να σας βοηθήσουν, χωρίς να αλλάξετε την καθημερινή σας ρουτίνα, και το πιο σημαντικό από όλα, δεν πονάνε.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορεί κάποιος να πάσχει από κράμπες, που όπως αναφέραμε νωρίτερα είναι οι ανεξέλεγκτες κινήσεις των μυών. Οι πιο συνηθισμένες αιτίες είναι:

  • Υπερβολική απώλεια υγρών ή μεταλλικών αλάτων.

  • Ανεπάρκεια οξυγόνου και κυκλοφορίας του αίματος στην περιοχή.

  • Παρατεταμένη πίεση.

  • Συσσώρευση γαλακτικού οξέος (σύνηθες στους αθλητές)

  • Ξαφνικές, επαναλαμβανόμενες ή έντονες μυϊκές κινήσεις στο κρύο.

  • Ξαφνική επαφή με κρύο νερό.

  • Αλκοολισμός.

  • Το να είναι κάποιος υπέρβαρος.

  • Λήψη συγκεκριμένων φαρμάκων.

  • Νεφρική ανεπάρκεια.

  • Μυϊκή κόπωση.

  • Προβλήματα μεταβολισμού.

  • Έλλειψη ασβεστίου και μαγνησίου.

  • Έλλειψη βιταμινών.

  • Λανθασμένη θέση ύπνου.

  • Κακή στάση σώματος κατά τη διάρκεια της εργασίας ή μελέτης.

  • Συναισθηματική ένταση.

  • Ελάχιστη μυϊκή κίνηση.

Οι στομαχικές κράμπες είναι συνέπεια της ροής του αίματος απευθείας σε αυτήν την περιοχή για την πέψη των τροφών. Αν αντί να μείνετε ακίνητοι, σηκωθείτε κι αρχίσετε να περπατάτε, ξεκινήσετε να κάνετε κάποιο άθλημα ή να κολυμπάτε, τότε το στομάχι θα αρχίσει να υποφέρει κι αυτό θα καταλήξει σε κράμπες.

Τα χέρια και οι καρποί είναι κάποιες άλλες κρίσιμες περιοχές του σώματος, επιρρεπείς στις κράμπες λόγω των προβλημάτων κυκλοφορίας του αίματος γνωστών ως «σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα» που επηρεάζει τους ανθρώπους που πληκτρολογούν πολύ.

Η συνηθέστερη ζώνη όπου οι μυϊκές κράμπες εμφανίζονται είναι τα πόδια λόγω όλων των αιτιών που αναφέρθηκαν παραπάνω.

Υπάρχουν δυο διαφορετικά συμπτώματα σχετιζόμενα με τις κράμπες στα πόδια. Το πρώτο είναι ο τοπικός πόνος στην πληγείσα περιοχή και το δεύτερο είναι ένας κοφτός πόνος ή μια σπασμωδική αίσθηση που αρχίζει να καίει.

Συμβουλές για την πρόληψη και μείωση των μυϊκών κραμπών

Όταν πάσχετε από μια κράμπα, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να τεντώσετε ελαφρά τη πληγείσα περιοχή, ώστε να ανακουφίσετε τον πόνο και να χαλαρώσετε τον πάσχοντα μυ.

Η φυσιοθεραπεία, τα μασάζ και ο ύπνος χωρίς μαξιλάρι αποτελούν πολύ καλούς τρόπους για να αποφεύγετε τις κράμπες στο λαιμό και στους ώμους. Οι ασκήσεις όπως η yoga και το tai chi μπορούν επίσης να βοηθήσουν στις κράμπες γενικότερα. Ξεκινήστε να γυμνάζεστε για μισή ώρα την ημέρα, έτσι ώστε το αίμα να μπορεί να οξυγονώνει τους μυς και τους ιστούς, καθώς επίσης να τους επιδιορθώνει και να τους θρέφει.

Αν τα πόδια σας τείνουν να εμφανίζουν κράμπες συχνά, ανυψώστε τα με ένα μαξιλάρι ή στηρίξτε τα στον τοίχο. Μπορείτε επίσης να κοιμάστε με διάφορα μαξιλάρια ανάμεσα στα πόδια σας, να βάλετε ένα μπουκάλι με ζεστό νερό ή μια θερμοφόρα.

Η διατροφή είναι πολύ σημαντική ώστε να αποφεύγετε τις κράμπες. Συμπεριλάβετε στη διατροφή σας τροφές πλούσιες σε ασβέστιο, όπως πορτοκάλια, αμύγδαλα, μπρόκολο, φυλλώδη λαχανικά, γάλα σόγιας και γαλακτοκομικά προϊόντα κι άλλα που παρέχουν πολύ μαγνήσιο, όπως ξηροί καρποί, δημητριακά ολικής αλέσεως, κακάο, φασόλια, φύκια κι αλεύρι σόγιας.

Να τρώτε μια μπανάνα την ημέρα και μην ξεχνάτε να ενυδατώνετε το σώμα σας.

Αν γυμνάζεστε πολύ, να θυμάστε να πίνετε νερό, ώστε να αποφύγετε την αφυδάτωση και να τεντώνετε καλά τους μυς κάθε φορά που κάνετε ασκήσεις.

Άλλες συμβουλές:

  • Πίνετε υγρά όλη την ημέρα.

  • Φοράτε φαρδιά ρούχα, ειδικά παντελόνια και κάλτσες.

  • Να κάνετε ένα ζεστό μπάνιο πριν πάτε για ύπνο.

  • Να γυμνάζεστε για να δυναμώσετε τους αστραγάλους.

  • Τοποθετείστε το βάρος στο πίσω μέρος του ποδιού σας, όχι στο τακούνι, όταν περπατάτε.

  • Να κοιμάστε μπρούμυτα με τα πόδια τεντωμένα.

  • Να καταναλώνετε φυσικά διουρητικά.

     

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads