19/5/2019 14:32

Πώς να ξεπεράσεις τον/την πρώην σύζυγο ή το πρώην αγόρι/κορίτσι σου; Είναι λύση το να βρίσκεις συνεχώς νέους συντρόφους έπειτα από έναν μεγάλο χωρισμό σου; Τι ρόλο μπορεί να παίζουν οι φίλοι και η οικογένειά σου σε μια τέτοια περίοδο;

Σε αυτά και άλλα ζητήματα θα επικεντρωθούμε προκειμένου να σε βοηθήσουμε στο πώς να ξεπεράσεις τον πρώην μια και καλή. Διάβασε τις συμβουλές και προτροπές μας και επεξεργάσου τες στο μυαλό σου. Πιστεύουμε θα σου φανούν αρκετά χρήσιμες. Ασφαλώς, μπορείς να συμβουλεύσεις με αντίστοιχο τρόπο κάποιο αγαπημένο σου πρόσωπο που είναι σε τέτοια φάση.

Πώς να ξεπεράσεις τον/την πρώην σου

1. Μην αφήνεις τη στενοχώρια να σε κρατάει πίσω

Η έντονη και βαθιά, όπως τη λέμε, στενοχώρια και θλίψη, είναι αρκετά αναμενόμενη να κάνει την εμφάνισή της. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε εμείς, εν προκειμένω, είναι να επισημάνουμε τη «φυσιολογικότητα» τού εν λόγω συναισθήματος. Γιατί είναι φυσικό και λογικό να νιώθεις στενοχωρημένη και θλιμμένη που χώρισες. Που σε άφησε. Που δε θα είσαι πλέον μαζί του, όπως συνέβαινε το τελευταίο μικρό ή μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Που αυτός ενδεχομένως να βρει άλλη.

Ε ΚΑΙ; Ακριβώς τα ίδια μπορεί να νιώσει και να σκέπτεται κι εκείνος: να είναι θλιμμένος και στενοχωρημένος, δηλαδή, που τον άφησες, που χωρίσατε, που δε θα είναι πλέον με το ίδιο κορίτσι ή γυναίκα, που εσύ ενδεχομένως να βρεις άλλο ταίρι.

Όλα αυτά, ωστόσο, είναι αρκετά επιφανειακά σε σχέση με την πραγματική υπόσταση των πραγμάτων. Ας ΜΗΝ κολλάς σε τέτοιες σκέψεις που σε καθηλώνουν στο παρελθόν. Ειδικά όταν δεν μπορείς να βρεις αντικειμενικά και πειστικά επιχειρήματα στο γιατί νιώθεις έτσι. Και, τέλος, να γνωρίζεις το εξής: με μια πρώτη προσέγγιση, και για κάποιο χρονικό διάστημα, είναι απολύτως φυσιολογικό να αισθάνεσαι στενοχώρια και θλίψη έπειτα από ένα χωρισμό. Αυτό που δεν είναι φυσιολογικό, που δεν είναι υγιές, που δεν είναι εύλογο, είναι το να παραμένεις κολλημένη με τη σχέση που ολοκληρώθηκε κι άρα κολλημένη σε όλα αυτά τα αρνητικά αισθήματα.

2. Αιτιολόγησε το χωρισμό σας

Ουκ ολίγοι οι λόγοι που μπορούν να ωθήσουν το ζευγάρι στο να χωρίσει. Παρακάτω θα απαριθμήσουμε κάποιες μόνον από τις πιθανές αιτίες που δύνανται να οδηγήσουν ένα ζεύγος στο χωρισμό.

  • Οικονομικοί λόγοι και διαφορές.
  • Η απιστία από πλευράς του ενός ή και των δύο/ τρίτο πρόσωπο στη σχέση.
  • Η παραμέληση/ ανεπάρκεια ενδιαφέροντος.
  • Η παθολογική ζήλεια από μέρους του ενός ή και των δύο συντρόφων.
  • Η πλήρης απουσία σεβασμού.
  • Η ύπαρξη άλυτων διαφορών, οι οποίες πιθανώς και να έχουν συσσωρευτεί αρκετό καιρό.
  • Διαφορετικές ανάγκες, διαφορετικές προσδοκίες, διαφορετικά «θέλω», διαφορετικές απαιτήσεις και διαφορετικοί στόχοι.
  • Η έλλειψη στέρεων θεμελίων στη σχέση (κάτι που έχει να κάνει με το πρώτο στάδιο της σχέσης και την αρχή του δεύτερου σταδίου, που λέγαμε προηγουμένως).
  • Συνεχείς τσακωμοί και διενέξεις, που συνιστούν απόρροια όλων ή κάποιων από τα παραπάνω – και που συνάδουν με τη γνωστή και ως «ασυμφωνία χαρακτήρων» στο νομικό έγγραφο του διαζυγίου.

Διαβάζοντας αυτούς τους λόγους, βρες εάν και ποιοι αντιστοιχούν στη δική σου περίπτωση. Εντόπισε και ό,τι άλλο πιστεύεις ότι μπορεί να ευθύνεται για τον τερματισμό του δεσμού σας.

Τι θα κερδίσεις με αυτό τον τρόπο;

Θα μπορέσεις να δεις ότι δεν υπάρχει λόγος να επιρρίπτεις όλες τις ευθύνες σε εσένα ή στο σύντροφό σου αποκλειστικά. Θα μπορέσεις να δεις ότι δεν φταίει ένα μεμονωμένο περιστατικό που αυτή τη στιγμή κρίνεις ως υπαίτιο του χωρισμού σας. Επίσης, θα οδηγηθείς σε μία ορθότερη αποτίμηση της κατάστασης. Πρακτικά, αυτό θα συμβάλλει στο πώς να ξεπεράσεις τον πρώην. Πώς; Λόγω του ότι θα διαπιστώσεις πως κάποιοι λόγοι, κάποιες συμπεριφορές ήταν απαραίτητο να διακοπούν αφού δε σου/σας έκαναν καλό.

3. Προσπάθησε να απαλλαγείς από… τη συνήθεια

Ένα ακόμη πολύ σημαντικό πράγμα που χρειάζεται να αναγνωρίσεις και να συνειδητοποιήσεις είναι το εξής: ότι η συνήθεια είναι μία δύναμη που σε τραβάει προς τα πίσω, που σε δεσμεύει στο παρελθόν. Επειδή επί μήνες ή επί χρόνια, δηλαδή, έβγαινες με τον πρώην σου στην τάδε περιοχή, αποτελεί «κλονισμό στη συνήθειά σου» το γεγονός ότι τώρα δεν θα βγαίνεις στην ίδια περιοχή. Αντιστοίχως και για το ότι ξυπνούσες μαζί του, ενώ τώρα θα ξυπνάς μόνη ή με κάποια φίλη ή με την οικογένεια ή με το νέο σου ταίρι. Όλα είναι συνήθειες, ρουτίνες.

Ωστόσο, όλες οι συνήθειες αλλάζουν, όλες οι ρουτίνες τροποποιούνται. Κι αυτό δεν είναι σίγουρα κάτι το αρνητικό. Γι’ αυτό, άλλωστε, κι όταν είμαστε σε μία σχέση που «ρουτινιάζει» οι ψυχολόγοι και οι σύμβουλοι σχέσεων μας προτείνουν να κάνουμε νέες δραστηριότητες, να αποκτάμε νέες συνήθειες. Διότι η ρουτίνα συνυφαίνεται με την ανία (βαρεμάρα) και κατ’ επέκταση με μια δυσάρεστη σχέση.

Προσπάθησε να συνειδητοποιήσεις, λοιπόν, ότι η δύναμη της συνήθειας είναι εκείνη που σε κρατάει πίσω. Είναι εκείνη που σε δυσκολεύει να ξεκολλήσεις από το παρελθόν, αλλά και στο πώς να ξεπεράσεις τον πρώην σου. Απόκτησε νέες συνήθειες, νέες ρουτίνες, και θα δεις ότι οι παλιές θα ξεχαστούν και … μαζί τους κι εκείνος! Πιο μετά θα αναφερθούμε σε πρακτικούς τρόπους για να το καταφέρεις αυτό, όπως είναι η απόκτηση νέων χόμπι.

4. Βγες από το σπίτι

Όσο αντέχει το πορτοφόλι σου και όσο έχεις διαθέσιμο χρόνο, να τον αξιοποιείς βγαίνοντας. Βγες για περπάτημα, για καφέ, για μπύρα, για να δεις βιτρίνες, για ποτό κ.λπ. Άλλοτε μόνη σου άλλοτε με μία καλή φίλη, ένα συγγενικό πρόσωπο, ένα συνεργάτη, την παρέα σου. Για οποιαδήποτε αφορμή και με οποιαδήποτε παρέα επίλεγε τακτικά να βρίσκεσαι εκτός σπιτιού. Μη μένεις στο σπίτι μόνη σου για πολλές ώρες, ιδίως τον πρώτο καιρό του χωρισμού.

Ειδάλλως, είναι αναπόφευκτο να σκέφτεσαι τα του πρώην· τι έφταιξε, γιατί χωρίσατε, πώς ήσασταν μαζί, τι θα έπρεπε να άλλαζες, και ένα κάρο άλλα πράγματα. Η ενδοσκόπηση, που θα αναφέρουμε παρακάτω, είναι σημαντική και απαραίτητη για να εντοπίσεις τα λάθη σου και να βελτιωθείς. Όμως, με το να σκέφτεσαι ξανά και ξανά τα ίδια, απλά παραμένεις κολλημένη σε καταστάσεις που έχουν ολοκληρωθεί. Ως εκ τούτου επιδεινώνεις τη διάθεση αλλά και την ψυχολογική σου κατάσταση. Και τότε, πώς να ξεπεράσεις τον πρώην σου και πώς να συνεχίσεις όμορφα και ομαλά τη ζωή σου;

5. Επεξεργάσου πού και πού τη δική σου στάση απέναντι στην παρελθούσα σχέση σου

Πρέπει να κοιτάξεις τα λάθη του παρελθόντος. Αυτά που έκανες εσύ κυρίως αλλά και αυτά που έγιναν από την άλλη πλευρά κι εσύ δεν αντέδρασες κατάλληλα. Εξ αυτών θα μπορέσεις να φτιάξεις ξανά το παρόν σου. Κι αυτή τη φορά πιο γερά και στέρεα. Το παρόν σου σε ό,τι αφορά τόσο εσένα προσωπικά όσο και το νέο σου ταίρι και γενικότερα το περιβάλλον σου. Κατά συνέπεια, θα διαμορφώσεις ευνοϊκό έδαφος για ένα πιο όμορφο, πιο αισιόδοξο, πιο ευτυχισμένο και πιο υγιές μέλλον.

Ας σου δώσουμε ένα τυχαίο παράδειγμα για να κατανοήσεις τι εννοούμε. Εάν αντιληφθείς ότι στην προηγούμενη σχέση σου υπήρξες υπερβολικά ζηλιάρα, προσπάθησε να αναγνωρίσεις τι σου προκαλούσε τη ζήλεια, μήπως δεν τη χειριζόσουν όπως θα έπρεπε. Φτιάξε τη συγκεκριμένη συμπεριφορά σου όσο δύνασαι. Θα διαπιστώσεις μόνη σου πόσο πιο ευτυχισμένη και υγιής θα είσαι εσύ αλλά και το ταίρι σου στην επόμενη σχέση.

6. Γέμισε το πρόγραμμά σου

Φροντίζοντας να έχεις ένα γεμάτο πρόγραμμα, θα νιώθεις πιο δραστήρια, πιο ορεξάτη, αλλά και με περισσότερη αυτοπεποίθηση. Ιδίως σε σύγκριση με το αν κάνεις ελάχιστα πράγματα μέσα στην ημέρα σου. Παράλληλα, δε θα σου μένει χρόνος ούτε θα έχεις τη διάθεση να κάνεις αρνητικές σκέψεις για την προηγούμενη σχέση σου. Πέραν των υποχρεώσεων, προσπάθησε να εντάξεις όσο πιο πολλά ενδιαφέροντά σου μέσα στην εβδομάδα σου.

Παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων και βόλτες για ψώνια με τις φίλες σου. Συμμετοχή σε μία ομάδα χορού, σε μία ομάδα εικαστικών, σε μία εθελοντική ομάδα, σε έναν αθλητικό σύλλογο. Περιποίηση του εαυτού σε αισθητικό, κομμωτήριο, σπα κ.λπ. Οργάνωση μικρών ή μεγαλύτερων ταξιδιών παρέα με αγαπημένα πρόσωπα. Αφιέρωση χρόνου σε συγγενικά πρόσωπα που ενδεχομένως πριν να είχες παραμελήσει. Περιπάτους κοντά στη θάλασσα ή διαμέσου καταπράσινων χώρων. Αυτές είναι μόλις ορισμένες προτάσεις μας με τις οποίες αξίζει να εμπλουτίσεις το εβδομαδιαίο σου πρόγραμμα.

7. Αφιέρωσε χρόνο σε αγαπημένα σου πρόσωπα

Το αναφέραμε ως μία από τις δραστηριότητες που σου προτείνουμε για να γεμίσεις τη ρουτίνα σου. Ωστόσο, το κοινωνικό δίκτυο διαδραματίζει τεράστιο ρόλο στο πώς θα αντιμετωπίσεις δυσκολίες, εν προκειμένω στο πώς να ξεπεράσεις τον πρώην.

Ως κοινωνικό δίκτυο μπορεί να οριστεί η οικογένεια, άμεση ή και ευρύτερη, οι συνάδελφοι ή συμμαθητές, οι φίλοι και οι φίλες, τα υπόλοιπα μέλη του πολιτιστικού συλλόγου ή της αθλητικής ομάδας που είσαι μέλος κ.ά. Με έμφαση συνήθως στα οικεία οικογενειακά και φιλικά πρόσωπα, ο ρόλος του κοινωνικού δικτύου μπορεί να είναι καταλυτικός.

Όπως επισημαίνει πάντοτε η Ψυχολογία, ένα επαρκώς υποστηρικτικό κοινωνικό δίκτυο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση όχι μόνο για να ξεπεράσεις έναν πρώην, για να «νικήσεις» στη μάχη με ένα πρόβλημά σου, αλλά και για να προσδιορίσεις καλύτερα τον εαυτό και την καθημερινότητά σου. Για να αισθάνεσαι, δηλαδή, πιο πλήρης και πιο υγιής, για να βελτιώσεις την ποιότητα της ζωής σου συλλήβδην.

Συμπέρασμα: είναι πάρα βοηθητικό στο πώς να ξεπεράσεις τον πρώην (κι όχι μόνο) να έχεις ένα ή περισσότερα κοντινά πρόσωπα. Άτομα που σε αγαπούν, σε νοιάζονται, θα σε συμβουλεύσουν, θα σου συμπαρασταθούν, θα αφιερώσουν χρόνο μαζί σου. Δώσε τους το χρόνο και την ευκαιρία να το πράξουν!

Αυτοί ήταν, κατά τη γνώμη μας, οι 7 ουσιώδεις τρόποι για το θέμα του πώς να ξεπεράσεις τον πρώην σου. Θα μπορούσαμε να μείνουμε σε πιο πρακτικές αλλά επιφανειακές προτάσεις. Όπως το να μην πηγαίνεις στα μέρη που ξέρεις ότι πηγαίνει. Να διαγράψεις τον αριθμό και τη «φιλία» σας στα social media. Να βρίσκεις τον έναν καινούριο σύντροφο μετά τον άλλον. Και άλλα τέτοια. Ναι μεν έχουν κάποιο αποτέλεσμα. Ωστόσο, η ουσία είναι να βελτιωθείς σε βάθος εσύ και να αλλάξει ο τρόπος σκέψης και διαχείρισης των δυσκολιών.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads