6/2/2019 19:10

Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει ή και οι ίδιοι παραπονεθεί για δυσάρεστες ενοχλήσεις και δυσφορία στη περιοχή της κοιλιάς και πιο συγκεκριμένα του εντέρου. Ενοχλήσεις που κάνουν την παρουσία τους πιο αισθητή και επίμονη ιδιαίτερα σε περιόδους αλλαγών. Αλλαγών όπως η αλλαγή περιβάλλοντος, η αλλαγή της ρουτίνας μας σε κάποιο ταξίδι, αλλαγή εργασιακού χώρου ή μετακόμιση, αλλά και συναισθηματικών αλλαγών ή περιόδων αυξημένου στρες και άγχους όπως συμβαίνει και εποχικά το Φθινόπωρο που επανερχόμαστε όλοι στις υποχρεώσεις της καθημερινότητας. Αποδεδειγμένα, το καθημερινό στρες, η καθιστική ζωή και η κακή διατροφή μπορούν να επηρεάσουν τη λειτουργία του εντέρου.

Οι εντερικές διαταραχές είναι κάτι πολύ συχνό. Ουσιαστικά οι περισσότεροι άνθρωποι υποφέρουν από κάποιο πρόβλημα που σχετίζεται με το έντερο τουλάχιστον σε μία ή κάποιες στιγμές της ζωής τους. Δυσφορία και πόνος από το έντερο μπορεί να εμφανιστούν πολύ συχνά και σε απολύτως υγιή άτομα, το λεγόμενο «Σύνδρομο Ευερεθίστου Εντέρου». Συνήθως αυτό σημαίνει ότι το έντερο κάνει ισχυρή σύσπαση ή μπορεί για κάποιο λόγο να έχει γίνει πιο ευαίσθητο. Το φαγητό που τρώμε και ο τρόπος ζωής σίγουρα έχουν τεράστιες επιπτώσεις στο έντερό μας.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν τη λειτουργία του εντέρου μας, αναλυτικότερα, και οι πιο σημαντικές συνήθειες που μπορούν να μας ανακουφίσουν από τυχόν εντερικές ενοχλήσεις είναι:

Διαιτητικές ίνες
Οι τροφές που είναι πλούσιες σε διαιτητικές ίνες φαίνεται ότι ενισχύουν τη λειτουργία του εντέρου, τουλάχιστον στην πλειονότητα των ατόμων. Με τον όρο διαιτητικές ίνες εννοούμε το κυτταρικό τοίχωμα των φυτικών κυττάρων. Οι τρόποι που πιθανόν αυτές λειτουργούν ενισχυτικά είναι ότι δρούν σαν σφουγγάρι κατακρατώντας υγρά, άρα δίνουν σχήμα και όγκο στο περιεχόμενο του εντέρου και ερεθίζουν τις νευρικές απολήξεις του εντερικού τοιχώματος ενεργοποιώντας τη συσταλτικότητα του εντέρου. Τέλος, αποτελούν τροφή για τα βακτήρια του εντέρου, τα οποία με τη σειρά τους πολλαπλασιάζονται ταχέως και προστίθενται στον όγκο του περιεχομένου του εντέρου, διευκολύνοντας έτσι τη διαδικασία απομάκρυνσής του. Όλες οι τροφές που προέρχονται από φυτά εμπεριέχουν ίνες , υπό την προϋπόθεση ότι δεν είναι υπερβολικά επεξεργασμένες. Πλούσιες σε ίνες τροφές είναι τα ολικής άλεσης προϊόντα όπως το ψωμί ολικής άλεσης, τα δημητριακά ολικής άλεσης, ξηροί καρποί, λαχανικά, φρούτα, όσπρια.

*Βάλτε ίνες στο πρωινό σας επιλέγοντες τροφές όπως δημητριακά ολικής, φυσικά πίτουρα ή ψωμί ολικής άλεσης ή/και κάποιο φρέσκο ή αποξηραμένο φρούτο ή ξηρό καρπό.

*Βεβαιωθείτε ότι και τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας σας είναι πλούσια σε ίνες.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads