11/1/2019 20:12

Πολλοί την έχουν κατηγορήσει αλλά ακόμη περισσότεροι δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς αυτή. Ο λόγος για την θαυματουργή καφεΐνη που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. 

Καφεΐνη ονομάζεται η ουσία (το αλκαλοειδές) της ξανθίνης που βρίσκεται σε διάφορα φυτά, όπως οι σπόροι καφέ, κακάο, τα φύλλα τσαγιού, το γκουαρανά και μπορεί να προστεθεί σε διάφορα αλκοολούχα και μη ποτά καθώς και σε φάρμακα. Στον οργανισμό μας η καφεΐνη φθάνει μέσα σε περίπου μισή ώρα μέσω της κυκλοφορίας του αίματος, όπου και μπορεί να παραμείνει στο σώμα μας ως και 4 ώρες μέχρι και να αποβληθεί μέσω των ούρων. Η συνηθέστερη επίδραση της καφεΐνης στην υγεία μας έχει σχέση με τον καφέ και εκεί έχουν επικεντρωθεί και οι περισσότερες επιστημονικές μελέτες. Ένας μύθος που πρόσφατα καταρρίφθηκε είναι πως η καφεΐνη είναι ισχυρό διουρητικό. Έρευνες ωστόσο απέδειξαν πως απαιτούνται ποσότητες άνω των 575 mg για να διεγερθεί η διούρηση και η μέση ποσότητα καφέ που καταναλώνουμε καθημερινά φθάνει τα 330 mg.

Ένας άλλος ευρύτατα διαδεδομένος μύθος είναι πως η καφεΐνη βλάπτει την καρδιά. Ωστόσο, έρευνα του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, απέδειξε πως όσοι έπιναν 3 φλιτζάνια καφέ την ημέρα, μείωναν έως και 24% τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου. Ο καρκίνος φαίνεται επίσης πως δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με την κατανάλωση καφεΐνης. Έρευνα σε 59.000 γυναίκες στη Σουηδία, απέδειξε πως η κατανάλωση καφέ ή τσαγιού δεν έχει καμία σχέση με τον καρκίνο του μαστού. 

Πού μας ωφελεί;

Η καφεΐνη ενεργοποιεί τον μεταβολισμό, βελτιώνει την ψυχική διάθεση και την πνευματική εγρήγορση καθώς και την αντοχή σε αερόβιες ασκήσεις. Μπορεί να μειώσει κατά 30% τον κίνδυνο ανάπτυξης της νόσου του Πάρκινσον και κατά 28% τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2, όπως αναφέρουν οι έρευνες. Όλα αυτά βέβαια, με την προϋπόθεση η κατανάλωσή της να περιορίζεται σε λογικά πλαίσια (2-3 φλιτζάνια καφέ ημερησίως). 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads