8/10/2018 18:25

Γράφει στο toavriotisygeias.gr o Παναγιώτης Ναούμ, Mgr Φαρμακοποιός, Msc Οικονομίας, Μέλος Δ.Σ. ΣΥ.ΦΑ. Θεσσαλλονίκης, Αντιπρόσωπος Ο.Σ.Φ.Ε., Αν. Μέλος Π.Φ.Σ.

Η πραγματικότητα στην Ελλάδα του σήμερα, βρίσκει την ελληνική οικονομία, με τις επιπτώσεις  που έχει μέσα στην ίδια την κοινωνία,  να προσπαθεί με δειλά βήματα να ορθοποδήσει, μετά από μια μακρά και επίπονη περίοδο κατά την οποία επλήγησαν  οι περισσότεροι παραγωγικοί τομείς της χώρας. Ανάμεσά τους και ο φαρμακευτικός κλάδος με την πλειοψηφία των φαρμακείων να παλεύουν να σταθούν με αξιοπρέπεια στο ύψος των περιστάσεων, ισορροπώντας μεταξύ της ίδιας της βιωσιμότητας τους και της έμπρακτης προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο, στη γειτονιά τους.

Δεν θα ήθελα να σταθώ τόσο στο να απαριθμήσω τα μέτρα που άρχισαν να δυσχεραίνουν τη λειτουργία του φαρμακείου στη χώρα μας, γιατί απαιτούνται λεπτομέρειες και μια τεχνική ανάλυση που ίσως κουράσει τον αναγνώστη.

Αυτό που χρήζει ωστόσο ιδιαίτερης επισήμανσης είναι η ουσιαστική προσφορά του μικρομεσαίου ειδικά φαρμακείου στην τοπική κοινωνία. Ο μέσος φαρμακοποιός, ο οποίος παρά τις αντιξοότητες, δεν εγκατέλειψε την προσπάθεια και συνεχίζει με τον ίδιο ζήλο μέχρι σήμερα να στηρίζει πρακτικές όπως για παράδειγμα το «τεφτέρι», δίνοντας τα φάρμακα με πίστωση, καθώς πολλοί ασθενείς δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στην άμεση κάλυψη της δαπάνης των φαρμάκων, τα οποία είναι απαραίτητα για την υγεία τους.

Εκφράσεις όπως «να πάρω το φάρμακο δανεικό και θα το γράψω όταν μου κλείσουν ραντεβού» άρχισαν να γίνονται όλο και πιο συχνές και οι φαρμακοποιοί της γειτονιάς που αντιμετωπίζουν τον συνάνθρωπο με χαμόγελο και κατανόηση δεν μπορούν να αρνηθούν, σε αντίθεση φυσικά με ότι συμβαίνει σε μεγάλες απρόσωπες αλυσίδες φαρμακείων σε άλλες χώρες του εξωτερικού. Την ίδια στιγμή δε, προσπαθούν να βοηθήσουν προσφέροντας μία πλειάδα άλλων υπηρεσιών χωρίς καμία απολύτως επιβάρυνση για τον ίδιο τον ασθενή ή τους οικείους του. 

Βάσει της προσωπικής μου εμπειρίας, αυτά τα χρόνια που διατηρώ το δικό μου φαρμακείο και θέλοντας να χαρακτηρίσω με μία μόνο λέξη τη σχέση ανάμεσα στον φαρμακοποιό και τον ασθενή,  δεν θα μπορούσα παρά να χρησιμοποιήσω τη λέξη «εμπιστοσύνη». Εμπιστοσύνη αμφοτέρων των πλευρών, η οποία είναι έκδηλη στην καθημερινή στάση και συμπεριφορά αντιμετωπίζοντας κάθε άνθρωπο που εισέρχεται στο φαρμακείο πρωτίστως σαν ασθενή και έπειτα σαν πελάτη.  Είναι η βεβαιότητα, ότι στο πρόβλημα που θα ακούσουμε, θα συντρέξουμε ολόψυχα σαν να πρόκειται για έναν δικό μας άνθρωπο.

Εμπιστοσύνη είναι η συμβουλή που δίνουμε με μοναδικό κριτήριο και γνώμονα την υγεία του ασθενούς, αλλά κυρίως η εκτίμηση που εισπράττουμε καθημερινά από τον ίδιο.

Σε μια κοινωνία ηθικών εκπτώσεων και φθινουσών αξιών, ελπίζουμε και κυρίως εργαζόμαστε με ευσυνειδησία, ώστε το ελληνικό φαρμακείο να συνεχίσει να αποτελεί πυλώνα της τοπικής κοινωνίας,  λειτουργώντας πάντα με ήθος, συνέπεια και αξιοπιστία.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads