14/9/2018 19:35

Καθ’όλη τη διάρκεια της ιστορίας οι άνθρωποι έχουν περάσει ένα πολύ μεγάλο μέρος της ζωής τους καθιστοί. Σήμερα όλο και περισσότερο μυούμαστε στην καθιστική ζωή, κάτι που δεν είναι απαραίτητα καλό.

Οι υπάλληλοι γραφείου περνούν πολλές ώρες καμπουριάζοντας σε μία καρέκλα, κάνοντας ελάχιστες κινήσεις. Ακόμα και μετά το πέρας της εργασιακής απασχόλησης, αυνεχίζουμε την καθημερινότητά μας σε ένα καναπέ. Και αυτό ισχύει για όσο χρόνο μπορούμε να το συνεχίσουμε, παρά τα προβλήματα που σχετίζονται με την σπονδυλική στήλη και το σωματικό βάρος, καθώς και τα καρδιαγγειακά που προκαλούνται από τις λανθασμένες στάσεις του σώματος.

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι με καθιστικό επάγγελμα έχουν τις διπλάσιες πιθανότητες απόκτησης καρδιαγγειακών παθήσεων από αυτούς που παραμένουν όρθιοι κατά την εργασία τους. Για την ακρίβεια, μία πρόσφατη ιατρική έρευνα έδειξε ότι όσοι περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους καθιστοί έχουν 54% περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν από έμφραγμα.

Ακόμη κι αν αφιερώνεις πολύ χρόνο προσπαθώντας να παραμένεις σε φόρμα, ο χρόνος που περνάς καθιστός είναι και πάλι πολύ περισσότερος από αυτός που θα ήταν υγιής για το σώμα σου. Ακόμη και μία ώρα καθημερινής άσκησης δεν μπορεί να αντισταθμίσει τις 11 ώρες που περνάς καθιστός. Τι μπορείς να κάνεις λοιπόν; Το να προσέχεις τη στάση του σώματος σου είναι το κλειδί για μια πιο υγιεινή ζωή στο γραφείο.

Αυτό δε σημαίνει πως πρέπει να πειθαρχήσεις την σπονδυλική σου στήλη σε μία άκαμπτη όρθια στάση σε οποιαδήποτε καρέκλα κάθεσαι. Βασικά, αυτό ίσως ασκήσει μεγαλύτερη πίεση στους σπονδύλους σου.

Είναι σημαντικό να γνωρίζεις κάποια πράγματα για τη σωστή στάση του σώματος πριν ρυθμίσεις τον τρόπο που κάθεσαι. Αρχικά, θα πρέπει να παρέχεις υποστήριξη στην πλάτη σου. Δευτερευόντως, σιγουρέψου ότι τα πόδια σου είναι σε άνετη, ξεκούραστη στάση. Προσπάθησε να μην σταυρώνεις τα πόδια σου, γιατί αυτό μπορεί να περιορίσει την κυκλοφορία του αίματος.

Τέλος, κράτα την οθόνη σου σε απόσταση ίση με αυτή των χεριών και στο επίπεδο των οφθαλμών σου. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφύγεις την καμπούρα και το να γέρνεις το λαιμό σου αφύσικα. Ακόμα και το να κινείσαι μπρος πίσω στην καρέκλα σου μπορεί να βοηθήσει, και πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι αυτή η μηδαμινή κίνηση αυξάνει την ικανότητα συγκέντρωσης.

Για να κρατήσεις τον εαυτό σου σε καλή κατάσταση στο γραφείο, θα χρειαστεί να σηκώνεσαι τουλάχιστον μία φορά κάθε μισή ώρα. Δεν χρειάζεται καν να κάνεις περίπλοκες γυμναστικές ασκήσεις. Απλά σήκω και κάνε μερικές προβολές, μεταβολή του βάρους στις μύτες και σηκώματα των ώμων για να χαλαρώσεις έτσι τις κλειδώσεις, να αποβάλλεις την ένταση και να τεντώνεις τους μύες σου.

Εκμεταλλεύσου κάθε ευκαιρία που έχεις να κινηθείς. Κάποια μέρα η έννοια της δουλειάς θα είναι τελείως διαφορετική και το περιβάλλον εργασίας μπορεί να αποτελεί ένα πολύ πιο εργονομικό και δραστήριο μέρος για το σώμα σου.

Αλλά μέχρι τότε μπορείς να επιληφθείς της καλής σου κατάστασης και να ενισχύσεις τα επίπεδα της ενέργειάς σου απλά δίνοντας μεγαλύτερη προσοχή στο σώμα σου κατά τη διάρκεια της εργασιακής σου καθημερινότητας.

Σωστή στάση σώματος στη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών

Σωστή θέση μπροστά σε υπολογιστή

  • Οι βραχίονες των χεριών πρέπει να είναι σε οριζόντια θέση.
  • Η καρέκλα πρέπει να υποστηρίζει τη μέση μας.
  • Η δυνατότητα αυξομείωσης του ύψους της καρέκλας βοηθάει στην επιλογή του κατάλληλου ύψους ανεξάρτητα από το ύψος του χειριστή.
  • Όταν τα πόδια δε στηρίζονται στο πάτωμα, το υποπόδιο βοηθάει στην ορθή στάση.
  • Τα μάτια μας πρέπει να είναι σχεδόν στην ίδια ευθεία με το πάνω μέρος της οθόνης, ώστε να κοιτάζουν ευθεία ή με ελαφριά κλίση προς τα κάτω και σε απόσταση 60 με 70 εκατοστά.
  • Όταν γράφουμε, το πληκτρολόγιο πρέπει να είναι ακριβώς μπροστά μας και το ποντίκι ακριβώς δίπλα.
  • Το πληκτρολόγιο μπορεί να είναι ελάχιστα ανασηκωμένο (με τα υποστηρίγματα που διαθέτει). Οι καρποί μας πρέπει να στηρίζονται με ειδικά μαξιλάρια ή στηρίγματα στο επίπεδο των πλήκτρων.

Χρήση κινητών τηλεφώνων και tablets

  • Σε αντίθεση με τους υπολογιστές και τα laptop που τοποθετούνται πάνω σε γραφεία τα κινητά τηλέφωνα χρησιμοποιούνται κρατώντας τα στο χέρι.
  • Προτιμήστε να χρησιμοποιείτε το κινητό σας υποστηρίζοντας τους αγκώνες σας πάνω σε τραπέζι.
  • Αν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, φέρτε την οθόνη του κινητού σας στο ύψος των ματιών σας, κλείνοντας τους αγκώνες κοντά στο σώμα σας.
  • Το tablet που είναι μεγαλύτερο και πιο βαρύ τοποθετείστε το πάνω σε ένα γραφείο, όπως τον υπολογιστή σας, φροντίζοντας η οθόνη του να είναι λίγο χαμηλότερα από το ύψος των ματιών σας.

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads