13/7/2018 11:57

Mπορεί να υπάρχει κάποια αλήθεια στο ρητό ότι είμαστε αυτό που τρώμε – τουλάχιστον όταν πρόκειται για το δέρμα μας. Εκτός από τον καλό και αρκετό ύπνο, τη διαχείριση του άγχους και τη χρήση αντηλιακών, η κατανάλωση θρεπτικών τροφών είναι το κλειδί για τη διατήρηση της υγιούς επιδερμίδας. Ποια είναι αλήθεια μερικά συγκεκριμένα τρόφιμα που μπορούν να προσφέρουν λάμψη στο δέρμα;

Μύρτιλα

Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που ωφελούν την επιδερμίδα. Επίσης περιέχουν αρκετή ποσότητα βιταμίνης C, η οποία προσφέρει εκτός των άλλων και προστασία από τις βλάβες της έκθεσης στον ήλιο. Η Βιταμίνη C προστατεύει από τη φωτογήρανση του δέρματος από την υπεριώδη ακτινοβολία που προκαλεί κυτταρική βλάβη.

Φράουλες

Όπως και τα μύρτιλα, οι φράουλες περιέχουν πολλά αντιοξειδωτικά και βιταμίνη C. Είναι επίσης μια καλή επιλογή για να περιορίσετε τα γλυκά επειδή είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη. Οποιαδήποτε τρόφιμα που ανεβάζουν το σάκχαρο του αίματος τείνουν να προκαλούν περισσότερες φλεγμονές οι οποίες μπορεί να φθάσουν στο ανώτερο στρώμα του δέρματος και να φράξουν τους πόρους, παγιδεύοντας διάφορα βακτήρια.

Ντομάτες

Οι ντομάτες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και Α, οι οποίες είναι απαραίτητες για την παραγωγή υγιών κυττάρων του δέρματος. Η βιταμίνη Α είναι επίσης γνωστή ως ρετινόλη, ένα κοινό συστατικό σε προϊόντα κατά της γήρανσης και ακμής που προάγει την παραγωγή κολλαγόνου.

Αβοκάντο

Περιέχουν πολυακόρεστα και μονοακόρεστα λίπη, τα οποία έχουν πολλά οφέλη όσον αφορά την απόχρωση και την υφή του δέρματος. Συμβάλλουν στην πρόληψη της ακμής, μειώνοντας τις φλεγμονές κάτω από την επιφάνεια του δέρματος.

Τόνος

Πλούσια πηγή υγιεινών ω-3λιπαρών τα οποία βοηθούν στην ευεξία του δέρματος.

Ελαιόλαδο

Άλλη μια μεγάλη πηγή υγιεινών λιπαρών. Εκτός από τη συμβολή τους στη σφριγηλότητα της επιδερμίδας, τα υγιή λίπη μπορούν να βοηθήσουν με την απόχρωση του δέρματος και να το κάνουν λίγο πιο λαμπερό. Οι ειδικοί εξηγούν ότι αν και τα λιπαρά όπως και τα λιπαρά τρόφιμα δεν προκαλούν άμεσα ακμή, τείνουν να αυξάνουν τη φλεγμονή για άλλους λόγους, όπως η επεξεργασία που έχουν υποστεί ή η υψηλή περιεκτικότητά τους σε κορεσμένα λιπαρά.

Κοτόπουλο

Οι άπαχες πρωτεΐνες αποτελούν ουσιαστικό μέρος κάθε υγιεινής διατροφής και το ίδιο ισχύει και όταν πρόκειται για μια διατροφή που είναι ευεργετική για το δέρμα μας. Η πρωτεΐνη είναι μια σημαντική πηγή αμινοξέων, η οποία προάγει την κυτταρική παραγωγή. Τα αμινοξέα είναι τα δομικά στοιχεία του κολλαγόνου, που είναι μια πολύ σημαντική πρωτεΐνη στο δέρμα η οποία προσφέρει απαλότητα και προστατεύει από το σχηματισμό των ρυτίδων.

Σολομός

Παρέχει πλούσια αμινοξέα και πρωτεΐνες και είναι μία από τις καλύτερες πηγές ω-3 λιπαρών οξέων. Όχι μόνο διατηρεί την επιδερμίδα σφριγηλή και ενυδατωμένη, αλλά μας κρατά και χορτάτους για περισσότερη ώρα.

Kale

Πλούσια πηγή ρετινόλης και παραγώγων της που είναι γνωστά ως ρετινοειδή. Τα ρητινοειδή προάγουν την παραγωγή κολλαγόνου και την κυτταρική κυκλοφορία, γι ‘αυτό και προστατεύουν από τις ρυτίδες και έχουν πολλά αντιγηραντικά πλεονεκτήματα.

Καρότα

Τα καρότα περιέχουν β-καροτένιο, το οποίο το σώμα μετατρέπει σε βιταμίνη Α. Όταν η βήτα-καροτίνη καταναλώνεται με τη διατροφή, μετατρέπεται στο ενεργό μόριο ρετινόλης ή βιταμίνης Α με μεταβολισμό στο ήπαρ. Έτσι, ουσιαστικά τα οφέλη της β-καροτίνης είναι τα ίδια με τη βιταμίνη Α επειδή είναι το πρόδρομο μόριο.

Γλυκοπατάτες

Το πορτοκαλί τους χρώμα μαρτυρά ότι περιέχουν μεγάλες ποσότητες βήτα-καροτίνης και ως εκ τούτου, βιταμίνης Α. Είναι επίσης πλούσιες σε βιταμίνη C, η οποία προάγει το σχηματισμό κολλαγόνου και βοηθά το δέρμα να διατηρήσει την ελαστικότητά του.

Σπανάκι

Το σπανάκι είναι άφθονο σε ψευδάργυρο, μια άλλη βιταμίνη που ωφελεί το δέρμα και έχει πολλές επουλωτικές ιδιότητες. Υπάρχουν επίσης κάποια στοιχεία που δείχνουν ότι μπορεί να βοηθήσει με τα σπυράκια. Τα σκούρα φυλλώδη πράσινα λαχανικά όπως το kale, το σπανάκι και το μπρόκολο είναι επίσης σημαντικές πηγές βήτα-καροτίνης. Μπορεί να μην το φανταζόσαστε αφού η βήτα-καροτίνη συνήθως συνδέεται με πορτοκαλί λαχανικά, αλλά η πράσινη χλωροφύλλη που βρίσκεται στο μαρούλι και το μπρόκολο καλύπτει την πορτοκαλί χρωστική ουσία.

Ξηροί καρποί

Δεν είναι μόνο μια μεγάλη πηγή υγιεινών λιπών, αλλά περιέχουν και ψευδάργυρο που είναι απαραίτητος για την καλή λειτουργία των σμηγματογόνων αδένων μας. Πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή της ακμής. Λειτουργεί επίσης ως ενσωματωμένη ενυδατική κρέμα.

Μπρόκολο

Περιέχει βιταμίνες Α και C. Ειδικά η βιταμίνη C λειτουργεί ως χρωστικός παράγοντας που βοηθά στη θεραπεία και την πρόληψη των δυσχρωμιών της επιδερμίδας.

Πορτοκάλια

Μεγάλη πηγή βιταμίνης C, η οποία είναι ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό για την παραγωγή κολλαγόνου. Μπορεί επίσης να βοηθήσει στην πρόληψη της βλάβης από την υπεριώδη ακτινοβολία και την αποφυγή της διάσπασης του κολλαγόνου που μπορεί να συμβεί με τη γήρανση του δέρματος.

Κόκκινο κρασί

Περιέχει ένα αντιοξειδωτικό που ονομάζεται ρεσβερατρόλη το οποίο είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για την επιδερμίδα. Είναι σημαντικό να έχετε όμως κατά νου ότι το μέτρο στην κατανάλωση είναι κάτι πολύ σημαντικό. Το πολύ αλκοόλ δεν είναι καλό για την υγεία και σας αφυδατώνει.

Σπόροι

Περιέχουν ωμέγα-3 λίπη και πολλά άλλα αντιοξειδωτικά. Οι κολοκυθόσποροι, οι σπόροι chia και οι ηλιόσποροι είναι πλούσιοι επίσης σε ψευδάργυρο, ο οποίος μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε το δέρμα σας ενυδατωμένο, να μειώσετε τις λεπτές γραμμές, να καταπολεμήσετε τις ελεύθερες ρίζες και να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

Ζωμός από κόκκαλα

Τα κόκκαλα είναι μια καλή πηγή φυσικού κολλαγόνου. Οι κρεατόσουπες και οι κοτόσουπες δεν είναι μόνο χορταστικές και νόστιμες αλλά και ιδιαίτερα ωφέλιμες για το δέρμα.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads