18/5/2018 16:20

Ένα ποτό περιστασιακά μπορεί να έχει θέση σε ένα υγιεινό τρόπο ζωής.

Στην πραγματικότητα πολλοί ειδικοί τονίζουν το πιθανό πλεονέκτημα της κατανάλωσης ενός ποτού την ημέρα, που περιλαμβάνει την μείωση της πιθανότητας για υψηλή αρτηριακή πίεση.

Αν όμως υπερβάλλετε του ενός ποτού την ημέρα, τότε μπορεί να σαμποτάρετε τα σχέδια σας για την απώλεια βάρους

Σε φυσιολογικές συνθήκες, το σώμα παίρνει ενέργεια από τις θερμίδες στους υδατάνθρακες, τα λίπη και τις πρωτεΐνες, τα οποία χωνεύονται αργά και απορροφώνται από τον γαστρεντερικό σωλήνα. Εν τω μεταξύ, η διαδικασία πέψης αλλάζει όταν το αλκοόλ είναι παρόν. Όταν πίνουμε αλκοόλ, εντοπίζεται άμεσα (γιατί θεωρείται από το σώμα σαν τοξίνη) και δεν χρειάζεται πέψη.

Όταν είναι άδειο το στομάχι, τα μόρια του αλκοόλ διαχέονται στα τοιχώματα του στομαχιού γρήγορα, και μπορούν να φτάσουν στον εγκέφαλο και στο συκώτι μέσα σε λίγα λεπτά. Αυτή η διαδικασία είναι πιο αργή όταν υπάρχει φαγητό στο στομάχι, αλλά αμέσως μόλις το φαγητό εισέλθει στο λεπτό έντερο, το αλκοόλ παίρνει προτεραιότητα και απορροφάται γρήγορα από την κυκλοφορία του αίματος.

Καθώς το αλκοόλ φτάνει το συκώτι για επεξεργασία, το συκώτι ρίχνει όλη την προσοχή του στο αλκοόλ. Εάν πίνετε πολύ αργά όλο το αλκοόλ συγκεντρώνεται στο συκώτι και μεταβολίζεται άμεσα, αποφεύγοντας τα υπόλοιπα συστήματα του οργανισμού. Εάν πίνετε πιο γρήγορα, το συκώτι δεν μπορεί να προλάβει να μεταβολίσει και το αλκοόλ συνεχίζει να κυκλοφορεί στο σώμα μέχρι το συκώτι να είναι έτοιμο να το μεταβολίσει. Γι’ αυτό και όταν πίνουμε μεγάλες ποσότητες αλκοόλ (ή πίνουμε αλκοόλ γρήγορα) επηρεάζονται εγκεφαλικά κέντρα που σχετίζονται με την ταχύτητα αντίδρασης, την όραση, την λογική και την κρίση.

Βιολογικά προϊόντα και υγεία – Οφέλη και πλεονεκτήματα

Όταν το σώμα είναι απασχολημένο με την επεξεργασία του αλκοόλ , δεν μπορεί να διασπάσει σωστά τρόφιμα που  περιέχουν υδατάνθρακες και λιπαρά. Γι’ αυτό όλες αυτές οι θερμίδες μετατρέπονται σε λίπος και μεταφέρονται και αποθηκεύονται στο σώμα.

Το οποίο σημαίνει ότι προκαλεί απώλεια νερού και αφυδάτωση. Μαζί με το νερό χάνονται και σημαντικά μεταλλικά στοιχεία όπως μαγνήσιο, κάλιο, ασβέστιο και ψευδάργυρος. Αυτά τα συστατικά είναι απαραίτητα για την διατήρηση της ισορροπίας των υγρών, τις χημικές αντιδράσεις, και την σύσπαση και χαλάρωση των μυών. 

Μόνο προσθέτει ανούσιες θερμίδες στην δίαιτα σας. Γιατί να μην χρησιμοποιείστε αυτές τις θερμίδες για κάτι πιο υγιεινό;

Το αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει ύπνο , αλλά ο ύπνος δεν είναι πολύ βαθύς. Σαν αποτέλεσμα, ξεκουράζεστε λιγότερο, το οποίο μπορεί να σας ξεγελάσει ναι να καταναλώσετε περισσότερες θερμίδες την επομένη ήμερα. Το αλκοόλ μπορεί να αυξήσει την ποσότητα των οξέων που παράγονται από το στομάχι σας, προκαλώντας έτσι φλεγμονή στα τοιχώματα του στομαχιού σας. Κατά περιόδους η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να οδηγήσει και σε σοβαρότερα προβλήματα υγείας, όπως στομαχικά έλκη, ηπατική νόσο και καρδιακά προβλήματα.

 

Το αλκοόλ στην πραγματικότητα ενεργοποιεί την όρεξη μας. Ενώ μπορεί να είστε πλήρες θερμιδικά από τροφή, μερικά ποτά δεν θα σας χορτάσουν. Σε αντίθεση, έρευνες δείχνουν ότι εάν πιείτε πριν ή κατά την διάρκεια του φαγητού, τόσο οι αναστολές όσο και η θέληση σας μειώνονται. Σε αυτή την κατάσταση είναι πιο πιθανό να φάτε περισσότερο, ιδιαίτερα λιπαρά και τηγανητά φαγητά, τα οποία προστίθενται στην κοιλιακή ζώνη. Για να το αποφεύγεται αυτό, παραγγείλετε το ποτό μόλις τελειώσετε με το γεύμα σας.Πολλά τρόφιμα που συνοδεύουν τα ποτά (φιστίκια, πρέτσελ, πατατάκια) είναι αλμυρά, προκαλώντας δίψα, και ενθαρρύνοντας μας να πιούμε περισσότερο. Για να αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ πιείτε ένα ποτήρι νερό μεταξύ των ποτών σας.

Πολλοί από εμάς γνωρίζουμε πότε θα πιούμε αλκοόλ , είτε πρόκειται για κάποια βραδινή έξοδο, κάποιο πάρτι ή απλά χαλαρώνοντας στο σπίτι. Γνωρίζοντας ότι το αλκοόλ περιέχει έξτρα θερμίδες, μπορεί να μπούμε στον πειρασμό να αποφύγουμε ένα ή δυο γεύματα. Αυτό είναι όμως μια άσχημη κίνηση. Εάν πάτε στο μπαρ νηστικοί, είναι πιο πιθανό να ορμήξετε στα σνακ, και η κατανάλωση αλκοόλ με άδειο στομάχι αυξάνει τα αρνητικά αποτελέσματα του. Εάν έχετε σκοπό να πιείτε αργότερα, φάτε ένα υγιεινό γεύμα πριν. Θα αισθάνεστε χορτάτοι, και αυτό θα σας σταματήσει από το να πιείτε πολύ αλκοόλ. Εάν ανησυχείτε για μια πολλά υποσχόμενη βραδιά έξω με τους φίλους σας απλά προσθέστε 30 λεπτά επιπλέον άσκηση για να ισορροπήσετε τις θερμίδες σας , αντί να χάσετε ένα γεύμα.

Μπορεί να πιστεύετε ότι το να καταναλώνετε ποτά είναι πιο φιλικό στην δίαιτα σας, γιατί δεν έχει υδατάνθρακες, αν και το κρασί και η μπύρα περιέχουν! Αλλά όσοι προσέχουν την διατροφή τους πρέπει να προσέχουν και τις θερμίδες, και τα υπόλοιπα ποτά έχουν ελάχιστα λιγότερες θερμίδες από το κρασί και την μπύρα. Επίσης η ανάμειξη ποτών προσθέτει επιπλέον θερμίδες. Το σκληρό αλκοόλ περιείχε γύρω στις 100 θερμίδες τα 30 γραμμάρια, οπότε αν προσθέσετε οτιδήποτε αυξάνονται οι θερμίδες. Αν αναμίξετε ποτό εάν είστε σε δίαιτα προτιμήστε σόδα ή αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη αντί για χυμό ή κανονικά αναψυκτικά. Τα πιο γλυκά ποτά ή κρασιά, περιέχουν περισσότερη ζάχαρησυνεπώς και περισσότερες θερμίδες. Συνεπώς τα ξηρά κρασιά περιέχουν λιγότερες θερμίδες από τα γλυκά.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads