6/3/2018 19:46

Ακόμα και τους Αμερικανούς, οι οποίοι θεωρούνται από τους πιο φανατικούς κρεατοφάγους στον κόσμο, κατάφεραν να ξεπεράσουν οι Έλληνες. Η Ελλάδα είναι σήμερα η έβδομη χώρα στον κόσμο σε κατανάλωση κόκκινου κρέατος και κάθε Έλληνας καταναλώνει εκατό κιλά, κατά μέσο όρο το χρόνο, όταν ο κάθε κάτοικος των ΗΠΑ φθάνει τα 88 κιλά.

Τα τελευταία χρόνια επιπλέον, όλοι οι μανιώδεις του fitness κατέληξαν να δαιμονοποιήσουν τους υδατάνθρακες, υπερασπιζόμενοι την αποκλειστική σχεδόν κατανάλωση πρωτείνης η οποία σε βοηθάει υποτίθεται να χάσεις βάρος και να αποκτήσεις γράμμωση (με τη βοήθεια της γυμναστικής) χωρίς να λάμβάνουν υπόψη τους κινδύνους της υπερκατανάλωσης.

Αυτό όμως είναι λάθος κάθως πέρα από το προφανές ότι μια τέτοιου είδους διατροφή δεν είναι καθόλου ισορροπημένη με ό,τι συνεπάγεται  αυτό, εκτός από το ότι είναι αντίθετη στη μεσογειακή διατροφή, δεν λαμβάνει επιπλέον υπόψη ότι ο οργανισμός μας έχει ένα όριο όσον αφορά την πρόσληψη πρωτείνης το οποίο εάν υπερβούμε θα έχουμε δυσάρεστες επιπτώσεις για την υγεία μας. Κάναμε μια έρευνα και σας παρουσιάζουμε αναλυτικά τους κινδύνους που διατρέχετε εάν καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες πρωτείνης.

Αποθηκεύεται ως λίπος

Ότι κάνει ακριβώς και με οποιοδήποτε άλλο θρεπτικό συστατικό, έτσι και με την πρωτείνη, όταν είναι σε υπερβολικές ποσότητες, την αποθηκεύει σαν λίπος. Το σώμα μας έχει ανάγκη μια συγκεκριμένη ποσότητα πρωτείνης κάθε φορά. Όταν δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει την υπόλοιπη, μετατρέπει τις θερμίδες που δεν έκαψε σε λίπος και τις αποθηκεύει. 

Τα επίπεδα κέτωσης

Η κέτωση είναι μια κατάσταση στην οποία περιέρχεται το σώμα όταν καταναλώνουμε υπερβολικές ποσότητες πρωτείνης και όχι αρκετούς υδατάνθρακες. Όταν το σώμα δεν έχει υδατάνθρακες για την ενέργεια που του χρειάζεται, αναγκάζεται να καταφύγει στις πρωτείνες και στο αποθηκευμένο λίπος (αυτή είναι και η θεωρία πίσω από τις κάθε είδους δίαιτες τέτοιου τύπου). Στην πραγματικότητα η κέτωση μειώνει την αθλητική σας απόδοση αυξάνοντας παράλληλα την οξύτητα στο αίμα σας η οποία σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να οδηγήσει στο θάνατο.

Τα νεφρά σας δουλεύουν υπερωρίες

Κατά την αφομοίωση της πρωτείνης, τα νεφρά σας ξεκινούν να εργάζονται για να αποβάλλουν τις τοξίνες και τα απόβλητα από τον οργανισμό σας. Εάν η ποσότητα της πρωτείνης είναι μεγάλη, τότε τα νεφρά αναγκάζονται να αποβάλλουν μεγαλύτερες ποσότητες αποβλήτων. Εάν κουράζετε με αυτόν τον τρόπο τα νεφρά σας τακτικά, μπορεί να καταπονηθούν και να παρουσιάσουν κάποια βλάβη. Είναι λοιπόν σημαντικό να ρυθμίζετε την ποσότητα του κρέατος που καταναλώνετε. 

Διψάτε υπερβολικά

Η δίψα είναι ένδειξη ότι τα νεφρά σας "ζορίζονται" ή ότι έχουν κάποια βλάβη. Μεταβολίζοντας την πρωτείνη, επιπλέον, παράγονται απόβλητα αζώτου κάτι που επίσης είναι μια παρενέργεια της αφυδάτωσης. Το σώμα μας ερμηνεύει την υπερβολική πρωτείνη ως αφυδάτωση, ανεξάρτητα από το εάν είστε ενυδατωμένοι ή όχι και γι' αυτό το λόγο αισθάνεστε ότι διψάτε ακόμη κι εάν ήπιατε μόλις νερό. 

Τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα αυξομειώνονται

Η πρωτείνη χρειάζεται την ινσουλίνη για να μεταβολιστεί. Κι από τη στιγμή που η ινσουλίνη είναι η ορμόνη που ρυθμίζει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα σας, εάν το σώμα σας τη "χρησιμοποιεί" για άλλο λόγο, τότε επηρεάζεται η γλυκόζη του αίματος. Σύμφωνα με μια έρευνα σχετικά με την πρωτείνη και τον διαβήτη, "οι μεγάλες ποσότητες πρωτείνης επηρεάζουν την παραγωγή της γλυκόζης και αυξάνουν τα επίπεδα αυτής στο αίμα". Γι' αυτό το λόγο μην το παρακάνετε εάν δεν θέλετε να βρεθείτε προ εκπλήξεων... 

Προκαλείται δυσκοιλιότητα

Και πάλι: η πρωτείνη δεν χωνεύεται εύκολα. Κι όλη αυτή η προσπάθεια μπορεί να μπλοκάρει το σύστημα. Τα φρούτα και οι φυτικές ίνες είναι απαραίτητα ως γνωστόν για να ρυθμίζεται η πεπτική λειτουργία. 

Έχετε συχνοουρία

Η συχνοουρία είναι ένδειξη καταπόνησης των νεφρών και αποτέλεσμα του ότι το σώμα σας νομίζει ότι διψάει, ενώ στην ουσία αυτό δεν συμβαίνει. Πίνοντας συχνότερα νερό αναγκάζεστε να πηγαίνετε στην τουαλέτα συνεχώς. 

Πηγή: The Daily Meal

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads