O Πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ Σωτήρης Μπερσίμης μιλάει στο avriotisygeias.gr  Συνέντευξη: Δήμητρα Γιώτη

 

Τι να περιμένουν οι ασθενείς με το νέο κανονισμό παροχών που θα εκδώσετε σε λίγες ημέρες, εβδομάδες;

Ο Νέος Κανονισμός Παροχών Υγείας σύμφωνα με τον σχεδιασμό μας θα είναι πιο ”φιλικός” στο χρήστη. Θα είναι ουσιαστικά ένας  «οδηγός» ο οποίος θα παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τις ιατροφαρμακευτικές παροχές και τις υπηρεσίες στις οποίες έχουν πρόσβαση οι Πολίτες της χώρας.  Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι στο νέο ΕΚΠΥ προβλέπεται η δυνατότητα του Οργανισμού να εντάσσει τεχνολογία αιχμής όταν κριθεί απαραίτητο, σε πραγματικό χρόνο.

Στόχος μας είναι, μέσα στους δημοσιονομικούς περιορισμούς που υπάρχουν να εξασφαλίσουμε στους πολίτες τις αναγκαίες παροχές, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα το δημόσιο συμφέρον.

Με το νέο προϋπολογισμό που κατατέθηκε μειώνονται τα έσοδα σας από το κράτος; Πως σκέφτεστε να το αντιμετωπίσετε αυτό;

Ο νέος προϋπολογισμός παρουσιάζει μείωση της κρατικής χρηματοδότησης αλλά ταυτόχρονα αύξηση των εσόδων του Οργανισμού από τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης. Το προηγούμενο διάστημα καταφέραμε αύξηση της χρηματοδοτικής ροής σχεδόν στο 90% – 95% των απαιτήσεων μας (μέσα από παρεμβάσεις και επικοινωνία με τα συναρμόδια Υπουργεία). Επομένως θα έλεγα ότι ο προϋπολογισμός μας πρακτικά δεν έχει μείωση.

Πολλοί λένε ότι το clawback και το rebate είναι δυσβάσταχτο. Σκέφτεστε κάποιο τρόπο για να μειωθεί; Οι εταιρείες σας το καταβάλλουν ή προσφεύγουν στην δικαιοσύνη;

Στον Οργανισμό εφαρμόζουμε μία σειρά από μέτρα για τον εξορθολογισμό και τον έλεγχο των δαπανών που οδηγούν σε μείωση του clawback, το οποίο πράγματι δεν είναι δίκαιο. Οι Πάροχοι έχουν αντιληφθεί το έργο που γίνεται και είναι ελάχιστοι εκείνοι που προσφεύγουν στην δικαιοσύνη. Η συντριπτική πλειονότητα προχωρά σε συμψηφισμούς και καταβολή του.

Οι γιατροί καταγγέλλουν ότι δημιουργούνται προβλήματα με το e-dapy και τις άλλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Είναι αλήθεια;

Τυχόν προβλήματα που προκύπτουν είναι σποραδικά και συνδέονται με τις αλλαγές και τις παρεμβάσεις που γίνονται στον Οργανισμό. Σε κάθε περίπτωση είναι προσωρινές δυσλειτουργίες που επιλύονται σε συνεργασία πάντα με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Πότε θα λυθεί το θέμα με το κλείσιμο των ραντεβού με τους γιατρούς οι οποίοι μετά τις 3 κάθε μηνα ή μετά την Δευτέρα δεν εχουν ραντεβού;

Κάποιες στρεβλώσεις που εντοπίστηκαν και αφορούν περιορισμένο αριθμό, αντιμετωπίζονται με τη νέα οδηγία που ισχύει από 1η Οκτωβρίου και αφορά τα ραντεβού στους συμβεβλημένους ιατρούς. Μεταξύ άλλων η οδηγία προβλέπει μέσο ημερήσιο αριθμό επισκέψεων και μέσο χρόνο επίσκεψης ενώ καθορίζεται ως μέγιστος εβδομαδιαίος αριθμός επισκέψεων οι εκατό. Η σχετική οδηγία εκδόθηκε με την σύμφωνη γνώμη της επιστημονικής κοινότητας και με βάση τη βέλτιστη ιατρική πρακτική .

 

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

Ads